vrijdag 13 april 2012

glutenvrije panpizza!

Vandaag was ik geïnspireerd door een aflevering van 24 kitchen 'stenders-deep dish pizza'.
Maar puntje bij paaltje had ik weinig zin in koolhydraten uit meel.
Eigenlijk had ik wel zin in rijst, maar met geen verse groente in huis wist ik niet zo goed wat ik daar bij wilde maken.
Ik had nog wel sperziebonen en kokosmelk, maar weinig zin om rijst met pittige kokosboontjes te maken.  Ook had ik zin in een gebakken ei, maar ja dat eet je toch het handigst op een broodje. Ja duh,.. had natuurlijk stiekem zin in de pizza. Na lang denken bedacht ik wat ik dan wel wilde, rijst, Italiaanse roerbak groente of sperziebonen (beide uit de vriezer), en een eitje. Toen ik wist welke ingrediënten ik wilde gebruiken en dat ik een pizza wilde maken, was het avond eten al vrij snel op tafel

Susanne's glutenvrije pan pizza!

Ingrediënten:
75 g rijst
150 gram Italiaanse roerbakgroente
50 gram sperziebonen
2 eieren
1 blikje tomatenpuree
geraspte kaas
zout, peper en kruiden

Bereidingswijze:
De rijst in een pan koken. De groente in de stoompan boven de rijst gaarkoken.
De rijst als hij gaar is in een blender doen en fijnmalen.
Als de rijst niet meer erg heet is, kunnen de eieren erbij.
Is je rijst wel te heet, dan krijg je een roerei in de blender of klontjes in je pizzabodem.
De rijst en eieren nog even door elkaar laten mengen en er voldoende zout en peper bij doen.
In een koekenpan het ei-rijst mengsel bakken op middelmatig vuur, met de deksel erop.
Halverwege een keer heel voorzichtig omdraaien.

Laat de bodem nog even in de pan zitten.
De tomatenpuree op smaak brengen met zout, peper en kruiden.
Verdeel de tomatenpuree over de bodem en verdeel er vervolgens de groente over.
Bestrooi de pizza met kaas en plaats de deksel nog even op de pan, zodat de kaas kan smelten.



Eet Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...