woensdag 11 april 2012

Pasta con Broccoli al Limone

Vandaag na het werk nog even een eigen receptje gemaakt voor het avondeten.
Had hier al sinds gisteren zin in, maar wist nog niet helemaal hoe ik het wilde maken tot vanmiddag.

Het smaakte erg lekker, hoewel ik denk dat het met Italiaanse harde kaas lekkerder smaakt. Helaas had ik die niet in huis, dus heb ik het met gewone kaas gemaakt. De kaas versmolt toen ik deze in de dressing deed en dit gaf een romige binding aan het geheel. Hoewel er natuurlijk nog wel kaas te  herkennen was.


Pasta con Broccoli al Limone

Ingrediƫnten: (voor 1 persoon)
125 gram pasta
200 gram broccoli
30 ml olijfolie
15 ml citroensap
20 gram geraspte kaas
10 hazelnoten, gemalen/gehakt
zout en peper

Pasta afwegen, pan pakken en water opzetten en broccoli schoonmaken en in roosjes snijden.
De pasta koken en de broccoliroosjes boven de pastapan stomen.
In een maatbekertje de olijfolie en citroensap door elkaar mengen.
Pasta afgieten en de broccoli erdoorheen mengen.

Geraspte kaas door de dressing mengen, op smaak brengen met zout en peper en vervolgens de pasta-broccoli overgieten met de dressing.
Het gerecht garneren met de stukjes hazelnoot.

Dit gerecht kan zowel lauw als warm worden gegeten.



Eet smakelijk!




Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...