donderdag 19 juli 2012

Zuurtjes

Ooit op internet een recept gevonden om zelf snoep te maken.
Het leek kinderlijk eenvoudig.
Het enige wat je nodig had was suiker en wat zuiveringszout.
Ik heb hier nog wat citroenjelly staan, dus ik dacht bij mezelf..die tover ik om in heerlijke napoleon achtige citroenzuurtjes / citroenballen. Niet dus.

Na de eerste poging met de citroen en maanzaad heb ik ze ook nog geprobeerd met de tomatenjelly.
Dacht dat ik bij de eerste misschien toch iets verkeerd had gedaan of dat het door het maanzaad vreemd smaakte.

Onderstaand zijn de foto's van wat lijkt lekkere zuurtjes.



Susanne kookt!
tomaten zuurtjes
Susanne Kookt!
citroen maanzaad zuurtjes


Susanne Kookt!
citroen maanzaad snoepje


Susanne Kookt!
tomaten snoepje


Ik heb 1/2 tl zuiveringszout op 50 gram suikermassa gebruikt.
Later met de tomaten versie heb ik 1/2 tl zuiveringszout op 150 gram suikermassa gebruikt.
Dit werkte op zich even goed als bij de citroenversie.
Maar de smaak bleeft verschrikkelijk.

Bij deze kan ik een ieder dus afraden om op deze manier snoep te maken.

Ik weet alleen niet of het aan het recept ligt of dat ik ergens iets verkeerd heb gedaan....
Is er iemand die dit recept ook geprobeerd heeft en als resultaat lekkere snoepjes had?

Susanne

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...