donderdag 19 juli 2012

Chocolade boetseren


Hebben jullie wel eens van die mooie geboetseerde dingen van chocolade gezien?
Ik heb me ooit ingelezen in choclate leather, maar toen ik las bij hoeveel mensen dat al mislukt was en een bende was geworden, ben ik er niet eens meer aan begonnen.

Vandaag zag ik dat Frances mc Naugthon haar nieuwe boek over chocolade boetseren binnenkort in de winkels ligt. Geinspireerd hierdoor ging ik op zoek naar de basisbeginselen van chocolade boetseren. Wat blijkt, het is half chocolade en half kandystroop...

Susanne Kookt!

En aangezien we laatst fruitjelly hebben gemaakt, dacht ik..'wat als....we de fruitjelly gebruiken!'.

Recept voor boetseer chocolade

Ingrediƫnten:

chocolade
fruitjelly (link)
evt tylose
Susanne Kookt!

Bereidingswijze:

Neem gelijke delen chocolade en fruitjelly.
Doe dit in een magnetronbestendig bakje of een au-bain marie pan.
Verwarm het totdat de chocolade voor 2/3 is gesmolten.
Bij mij was dit 45 seconden op 600 watt in de magnetron.


Roer de chocolade en de fruitjelly goed door elkaar. Je kan er evt nog een klein beetje tylose doorheen doen om de massa wat steviger te maken.

Laat de massa afkoelen tot kamertemperatuur.
En vervolgens kan je gaan boetseren.
Susanne kookt!Susanne Kookt!



Veel Boetseer plezier!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...