vrijdag 4 mei 2012

brownies

Er bestaan denk ik wel 1000 recepten voor brownies.. Zelf heb ik ze nog nooit zo lekker gegeten als bij de BraZZerie in Vleuten, waar clienten van Abrona werken.

Van de week kwam ik erachter samen te werken met een echte chocoholic.
Nu ik eindelijk eens de tijd had genomen om de blogs die ik volg weer even bij te lezen, zag ik een recept voor brownies en moest ik er meteen aan denken. Vandaar dus..speciaal voor mijn chocoholic-collega een chocolade brownies recept.  Hopelijk smaakt hij even lekker als die van de BraZZerie. Zelf ga ik hem nog wel een keer proberen uiteraard. Dit recept komt van http://ikkookjamie.blogspot.com/
Maar heb ik natuurlijk wel een beetje aangepast om het op die heerlijke brownies van de Brazzerie te laten lijken.


ingrediënten:
200 gram pure chocola van goede kwaliteit (70% cacao), in stukken

250 gram ongezouten boter, op kamertemperatuur, in blokjes

200 gram lichtbruine, fijne tafelsuiker

6 afgestreken eetlepels cacaopoeder

4 volle eetlepels zelfrijzend bakmeel

4 eieren

handvol pecannoten

handvol walnoten
Bereidingswijze
Boter met de suiker en cacao poeder vermengen. Vervolgens het bakmeel toevoegen en de eieren. Daarna de chocolade stukken toevoegen en als laatst de pecannoten en walnoten toevoegen.
Ingredienten in een ingevette browniebakblik 170c minimaal 17 minuten in de oven.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...