donderdag 12 juli 2012

Pink hart goes orange!

Ik stond met een grapefruit in mijn handen, klaar om uit te persen en op te drinken. Bedacht ik opeens dat ik eigenlijk ook wel iets wilde eten. En toen kwam ik op het lumineuze idee om roze koekjes te gaan bakken.

In het begin heb je een mooi lichtroze koekjesdeeg. Je bent in de veronderstelling dat je roze koekjes eruit krijgt. Maar niets is minder waar... De koekjes worden tijdens het bakken oranje!

Grapefruit Kokos Koekjes


Ingrediënten

1 grapefruit
300 gram muesli
2 el crisco (of boter)
25 gram kokos
evt honing naar smaak
Susanne Kookt!
Grapefruit-muesli-kokos koekje

Bereidingswijze:


Pers de grapefruit uit. Meng de grapefruit met de muesli. Meng de crisco en eventueel honing er doorheen. Meng vervolgens ook de kokos erdoor. Ik heb dit alles in een blender gemixt. Eerst met de snijbladen erop en vervolgens met de meng bladen erop. Dan krijg je een koekje met een fijnere textuur.

Bekleed een bakplaat met bakpapier. Leg een uitsteekvormpje erop en vul deze met het mengsel. Druk het iets aan en haal vervolgens het stekertje er voorzichtig af. Doe dit totdat het mengsel op is of de bakplaat vol. Bak de koekjes 15 minuten op 180 graden heteluchtoven / 200 graden conventionele oven.
Susanne Kookt!
Grapefruit kokos koekjes


Eet Smakelijk!


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...