woensdag 4 juli 2012

How to ~Tofu burgers ~ zelf maken

Vegetarische burgers

Ja daar heb je weer zo'n blog recept over vegetarische burgers.
Daar haak ik normaalgesproken al meteen bij af.
Voor mij geen zelfgemaakte burgers van tofu. Brr!
Ik vind tofu vaak zacht en papperig smaken of het is juist aangepakken.
Bovendien heeft het een vieze nasmaak en ook al kruid je het nog zo goed, ze blijven vies smaken.
Totdat....
Ik in een reclamefoldertje een 'hamburger maker' zag staan.
Een simpel plastic houdertje waarin je iets kon doen en vervolgens met een andere plastic ding kon worden aangedrukt.

Susanne Kookt!







In al mijn enthousiasme heb mijn vooroordelen over tofu aan de kant gezet en heb er meteen een 'hamburger maker' en een pak tofu gekocht.

Het was even oefenen, maar uiteindelijk is het gelukt.
Onderstaand zijn de tips die ik heb geleerd al doende.

Tips om goede vegetarische burgers te maken

  1. Het tofu - mengsel moet vrij droog zijn van samenstelling.
  2. Het tofu - mengsel moet samenhangend zijn.
  3. De hamburger maker moet van te voren worden bestreken met olie.
  4. De burger kan je het best met de deksel op de pan op zacht/middelhoog vuur laten bakken.
  5. Probeer de burger niet na een paar minuten al om te draaien.
  6. Draai de burger pas om als je ziet dat hij is geslonken!
  7. Draai het vuur zacht als je ziet dat ze te snel verkleuren.
  8. Zorg dat ze niet aanbranden.
Het beste recept voor vegetarische burgers vind je hier.

Succes!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Susanne,
waar heb je deze hamburgerpers gekocht of wat is het merk/type?
Alvast bedankt!

Susanne zei

Hoi, Leuk dat je mijn blog leests en een reactie/vraag achterlaat voor me. :D

Volgens mij heeft de hamburgermaker niet echt een specifiek merk of type. Het is gewoon een handig plastic dingetje, gekocht bij de Marskramer.

Veel kook en bak plezier! Groetjes Susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...