zaterdag 9 juni 2012

appeltaart in een appel

Gisteren kwam ik dit geniale idee tegen op het internet.
http://domesticdilettante.com ~ applepie (engelstalige site)

De nederlandse vertaling staat ook op http://www.culy.nl/recepten/appeltaartjes-gemaakt-in-een-appel/

Dit recept wilde ik meteen delen via social media toen ik het vond, maar dit is kennelijk mis gegaan. Met als gevolg dat ik het vanochtend dus moest proberen terug te vinden. Na heel veel zoeken kwam ik erachter dat het lastig was om terug te vinden. Dus bij deze plaats ik hem ook op mijn blog met de links waar hij vandaan komt, zodat alle vrienden en bloglezers hem weer makkelijk kunnen terugvinden. Veel kookplezier met onderstaand recept!

Ik heb het recept hierop geplaatst en ben meteen naar de keuken gerend om dit uit te proberen.

Appeltaart in een appel!

Benodigdheden:
5 appels
1 tl kaneel
50 gram suiker
1 el bruine basterdsuiker
taartdeeg (4 plakjes bladerdeeg of je eigen recept voor basistaartdeeg)

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 190 graden celsius.
Was de appels en dep ze goed droog.
Haal de bovenste kapjes eraf.
Hol de appels voorzichtig uit.
Ik heb hiervoor een meloenbolletjesmesje gebruikt.
De stukken appel die je eruit hebt gehaald in gelijke stukken snijden en vermengen met de suiker en kaneel.

Vul de appels met het appelmengsel en leg er het deeglaagje overheen.  Doe een klein beetje water in de schaal, zodat de appels niet vastbakken aan de onderkant. Dek de schaal af met aluminiumfolie en plaats deze in een vuurvaste schaal.

Bak ze eerst 20 minuten (190 graden) met aluminiumfolie eroverheen. Verwijder daarna het folie en bak het nog eens 20 minuten (190 graden).

Susanne Kookt!
Appeltaart in een appel

Eet Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...