donderdag 31 mei 2012

Home-made bakkersbrood!

Vannacht heb ik nog tot laat in de keuken geprobeerd om een recept om te rekenen.
Ik wilde graag het recept van het N1brood maken op het broodbakprogramma Frans. En dan dit keer met iets minder gist dan het N1 brood. Alleen volgens de gebruikershandleiding van de bbm kon ik dit programma alleen maar met 300 gram meel maken. Dus het gevolg hiervan was dat ik midden in de nacht nog even een recept stond om te rekenen. Het programma Frans had ik nog nooit gebruikt en ik wilde graag de bbm aanzettten zodat hij 's ochtends klaar zou zijn. Alleen wilde ik niet het risico lopen dat er te weinig water in zat. Dus heb ik met al mijn rekensommetjes iets te veel water in gecalculeerd. Het resultaat: een N2 broodje dat iets is ingezakt door het teveel aan water, maar bijzonder krokant is en nog beter is dan het sneetje brood welke ik vanochtend van de bakker heb geproefd.

Heerlijk luchtig, mooi van structuur en zeer krokant! Heerlijk!


En met mijn nieuwe broodmes heb ik van dit kleine broodje (300 gram meel),  in totaal 17 rechte plakken kunnen snijden. Het was even oefenen met snijden, maar het is gelukt! Hele mooie dunne, mooie, rechte, sneetjes brood.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...