dinsdag 15 mei 2012

cakepops

Vandaag voor het eerst een echte poging tot cakepops gedaan. Hiervoor heb ik gewone goedkope supermarkt chocolade gekocht en geen candymelts of fancy smelt chocolade.. Het enige nadeel hiervan die ik ondervond is dat de chocolade volgens mij niet zo vloeibaar wordt als candymelts of speciale chocolade om te smelten.

Ik smolt de chocolade in de magnetron, zoals ik al eens eerder heb gedaan.
Helaas kwam ik tot de ontdekking dat mijn magnetron-proof maatbekertje dus echt niet zo magnetronproof is als het pictotje zegt.. Balen dus. Een gat in het maatbekertje en magentron onder de plastic. Balen dus! Geloof dus nooit een magnetron-picto en blijf er altijd bij staan!

Heb daarna maar de chocolade gesmolten au-bain-marie. De cakepops had ik gisteren als gemaakt. Mijn tip is wel, zorg dat ze zo koud mogelijk zijn als je ze gaat verwerken. Dan blijft het stokje beter in de cake zitten.

Deze cakejes zijn dus gemaakt met huistuin en keuken spullen; cake, boter, koelkast, coctailprikkers, piepschuim, keukenpapier, pannetje met au-bain-marie pan of kleiner pannetje/kommetje.


Ik had uiteindelijk wel 1 fancy-bakgerei gebruikt, namelijk de pen waarmee ik er gezichtjes op heb getekend. Deze is geschikt voor consumptie.

En ik heb zelf caramel gemaakt. Hier komt het recept ook nog van op de site.

En hier het resultaat van vandaag;



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...