zaterdag 25 februari 2012

Druk aan de bak II

Gisteren is het broodje prima gelukt. 's Avonds bij de scouting Brownies gebakken. Een poging tot, althans. Ik had natuurlijk stiekem de boter wat zachter gemaakt in de magnetron en alle andere trucjes die ik kende uit de kast gehaald en doorverteld, maar helaas deed oven het niet echt fantastisch. Of wij snappen na al die jaren nog steeds niet zo goed hoe hij werkt. Maar als de brownie er lange tijd in zit en er eerder uitziet alsof hij weg drijft omdat de boter is gesmolten dan dat hij klaar is om gegeten te worden,dan klopt er iets niet. Maar gelukkig smaakte ze uiteindelijk goed.

Verder vandaag een muffin gegeten en tot de conclusie genomen dat lang niet alles wat in een papiertje zit en van een bakkertje af komt ook echt overweldigend lekker hoeft te zijn. De muffin was niet vers meer, maar dat mocht de pret niet drukken. Het smaakte eigenlijk vooral vet en naar suiker, het kruimelde verschrikkelijk en verder was er weinig aan. Ik blij met mijn prachtige cupcake boek..want ik weet gelukkig inmiddels hoe een heerlijk een muffin ook kan smaken. Mijn all time favoriete muffin is overigens een muffin die ik ooit in Velp heb gekocht, bij een winkeltje met koffiehoek. Die waren echt heerlijk! Daar zou je voor om willen fietsen zo lekker. Maar helaas nog niet hun geheime recept weten te ontrafelen.. Vast iets te maken met verantwoorde voedingsstoffen en een hoop biologisch geteelde liefde.

De bananensmoothie was wederom een succes vandaag. Het recept is kinderlijk eenvoudig, maar dat maakt misschien het succes alleen maar groter. Een banaan per persoon pureren met een 300 ml chocolade melk en mixen maar! Heerlijk!

Verder heb ik besloten om voor morgenochtend niet te gaan bakken. Hoewel ik wel net een sms'je krijg dat vriendje lief graag morgenochtend met me wil ontbijten, ben ik niet van plan om vandaag nog lang op te blijven om broodjes te gaan bakken. Dit vooral omdat ik vanochtend met grote trek in de trein zat en een hapje van  mijn gisteren gebakken broodje nam. Hij was verdraaid lekker! Het recept had ik al eens gebakken en tot lievelingsbrood gebombardeerd, maar had het brood toen nog met standaard supermarktbloem/meel gebakken. Dit keer had ik bij de molen meel gekocht en dat maakte toch een groot verschil. Ik zal morgenochtend een lekker eitje koken voor erop, want het is dan wel een gewoon sneetje broodje...maar als het zo lekker smaakt, kan daar geen zondags bolletje tegenop!

Zometeen lekker naar bed en dan kan ik haast niet wachten op het ontbijt van morgen ochtend...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...