donderdag 6 februari 2014

blog foto's verbeteren

Hoi allemaal,

Ondanks alle lekkere recepten, ben ik nog steeds niet helemaal tevreden over het uiterlijk van mijn blog. Ik zou hem graag wat meer professioneler eruit willen laten zien. Ik overweeg nog of ik over ga stappen op een andere blogprovider, maar tot die tijd kan ik natuurlijk wel wat eraan veranderen om het professioneler te maken. Weest gerust, jullie zullen er weinig last van hebben en ik blijf natuurlijk gewoon recepten posten. Het kan alleen zijn dat je opeens een andere achtergrondkleur ziet en natuurlijk dat ik een keer vraag wat jullie ervan vinden. Dat hoor ik natuurlijk graag!

Ik heb een goede tip gekregen van een blogster, over een site waarop je je foto's makkelijk kan bewerken. Ik heb net op de site gekeken en heb er al even mee gespeeld.

Herinner je de blue monday smoothie nog? Het was een lekkere smoothie en tijdens het maken zag ik in de mengbeker een prachtig kunstwerk ontstaan. Maar de foto was van slechte kwaliteit geworden en eenmaal gepost zag ik dat de foto erg wazig was en de smoothie hierdoor minder appetijtelijk uit was gezien. Jammer, want in het echt zag je prachtige plaatjes voorbij komen, terwijl ik de ingrediƫnten deed mengen.

Nou nu heb ik er met de site het volgende van gemaakt....

Susanne's Keuken
oude foto
Susanne's Keuken
foto 1
Susanne's Keuken
foto 2
 Nou vind ik zelf het lettertype van de eerste foto wel aardig. Ik krijg alleen niet meer die roze waas weg, waardoor de foto er nu alsnog wazig uit ziet. Foto 2 lijkt door de gekleurde rand de verschillende kleuren meer te accentueren en te laten spreken. Ik geef toe, de foto is nog steeds niet pefect, maar dat kan natuurlijk ook niet met een wazige foto. Het ziet er dus nog niet helemaal uit als een heerlijke smoothie. Maar van een slechte foto van een lekkere smoothie is het nu toch veranderd in een mooi plaatje. Wat vinden jullie?

Groetjes Susanne

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...