vrijdag 2 november 2012

Knolselderij salade

Laatst heb ik erwtensoep gemaakt, voor 2 personen uiteraard. Lekker met een stukje knolselderij erin, want dat geeft natuurlijk net een beetje extra's aan de erwtensoep. Erg lekker en het heeft als voordeel, lang niet alle knolselderij wordt versneden en verdwijnt in de soep.

Onlangs had ik al knolselderij verwerkt in de hutspot. En zelfs daarna was er nog knolselderij over...
Het enige wat ik verder ken waar knolselderij de hoofdrol in speelt is de sellerie-salade uit de supermarkt. Brrr.. Vaak is het een salade waar veel dressing en weinig vulling in zit. Daarnaast vind ik de vulling (de knolselderij zelf) die erin zit de verkeerde bite hebben. En als belangrijkste reden; er zit vaak een vreemd zurig nasmaak aan de salade. Kortom, niet iets wat ik wil maken met het stuk knolselderij wat ik hier nog heb liggen.

Tenzij.... Je ik het natuurlijk dusdanig anders kan klaarmaken, dat het wel lekker smaakt.
Dus vandaag in het kader van 'de gemakkelijke vrijdag' een lekkere salade van de knolselderij gemaakt. Het recept hiervoor is zeer eenvoudig en voor 1 persoon tot voor grotere groepen te maken.

Het recept hieronder is voor 1 persoon.

1. Snijd de knolselderij in 4 stukken, schild 1 stuk van de knolselderij en rasp deze vervolgens.
Meng in een kopje 2 eetlepels mayonaise met 2 el yoghurt. Als je erg fan bent van dressing en sausjes, kun je hier ook een dubbele hoeveelheid van maken.

2. Maak een klein blikje ananas stukjes open en meng de ananas stukjes en het vocht met de geraspte knolselderij en de yoghurt mayo.

3. En klaar is de knolselderij salade!

Susanne's Keuken
Salade van Knolselderij

Eet Smakelijk!


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...