vrijdag 23 november 2012

Bosvruchten cupcake

Deze heerlijke cupcakes zijn makkelijk en snel te maken.
Om er een speciale twist aan te geven heb er aardbei-rabarberthee in gebruikt.
Je kunt natuurlijk ook gewoon melk gebruiken.

Het maken van het cakebeslag leek goed te gaan.
De cakejes gingen de oven in.
Maar na 17 minuten in de oven zagen ze er mooi gerezen maar erg bleek uit. Het beslag leek wel drilpudding! Achteraf denk ik dat de oven op 'pauze' heeft gestaan. Dan verwarmt hij niet meer en koelt hij langzaam af. De cakejes heb ik nog 15 minuten in de oven laten bakken.
Het resultaat: lekkere cakejes!

Het beslag is meisjesachtig; door het bosfruit heeft het de kleuren rood, roze en paars erin.


Susanne's Keuken
Ingrediƫnten:
65 gram boter
50 gram suiker
65 gram meel
1/2 tl bakpoeder
10 gram honing
1 ei
2 tot 3 el thee (afgekoeld) of melk
50 gram bosvruchten

Bereidingswijze:
Klop de boter zacht. Meng de suiker door de boter.
Voeg meel, bakpoeder en ei  en honing toe. Mix het in 1 x door. Als het beslag te dik is, voeg je er de melk of de thee aan toe. Mix voorzichtig de bosvruchten door het beslag.

Susanne's Keuken
Doe het beslag in de cupcakevormpjes en bak ze op 160 graden voor 15 minuten.


Susanne's Keuken

Veel  bakplezier!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Mmm, weer zo'n lekkere cupcake.
Een echte aanrader.
Dank je wel.
AJ

Susanne zei

Beste AJ, bedankt voor je reactie op mijn blog.

Leuk om te lezen dat mijn blog en recepten gewaardeerd worden. Deze cupcakes zijn erg lekker fris en niet zuur. Ik vermoed dat ze door de honing zo mooi gekleurd zijn tijdens het bakken.

Kookplezier gaat zeker lukken! Jij ook veel kookplezier!

Groejes Susanne

Anoniem zei

wat voor meel wordt er gebruikt?

Susanne zei

De laatste keer dat ik ze heb gebakken heb ik ze met gewone tarwebloem gemaakt. Eet smakelijk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...