woensdag 27 juni 2012

Oreo Koekjes Home made


Soms heb je van die dagen dat alles precies lijkt te kloppen.

Ik keek 2 weken geleden in de kast en zag de pot met crisco shortening staan.
Ik denk bij mezelf dat het eigenlijk wel leuk zou zijn als ik daar eens recept voor zou gaan vinden,  want op deze manier komt de pot natuurlijk nooit leeg.

Een paar dagen later sta ik in de winkel en zie Oreo Koekjes liggen.
Eerlijk toegegeven had ik die nog nooit gegeten, dus ik denk bij mezelf 'ik koop een pakje'.

De koekjes vond ik best lekker. Er zit een goede chocoladesmaak aan en dat beviel me wel. Wel vroeg ik me af hoe ze de vulling maken.

Je raad het nooit....

Kom ik via 'stumble upon' op de site van SmittenKitchen. En ja, precies op de pagina van de Oreo Koekjes!

Hier kan ik jullie natuurlijk niet van weerhouden..dus hierbij het recept van de oreokoekjes

Home Made Oreo koekjes

voor 25-30 koekjes


Ingrediënten:

Voor de koekjes:

1 1/4 cup bloem
1/2 cup cacao poeder
1 tl baking soda
1/4 tl baking powder
1/4 tl zout
1 cup suiker
1/2 cup + 2 el boter
1 ei

Vulling:

1/4 cup roomboter, ongezouten, op kamertemperatuur
1/4 cup shortening
2 cups poedersuiker
2 tl vanille extract

Bereidingswijze:

  1. De oven voorverwarmen op 190 graden. Twee bakplaten bekleden met bakpapier.
  2. De bloem,cacao, baking soda, baking powder, zout en suiker mixen. Vervolgens op lage snelheid mixen  met een mixer en een ei toevoegen. Blijven mengen tot het een mooi deeg vormt.
  3. Neem een lepel en pak hiermee elke keer een beetje deeg en leg het op het bakpapier.
    Bak de koekjes 9 minuten in de oven en laat ze vervolgens afkoelen.
  4. Maak ondertussen de vulling door eerst de boter en de shortening te mixen en vervolgens op lage snelheid de suiker en de vanille toe te voegen. Vervolgens met de mixer op hoge snelheid 2 tot 3 minuten mixen totdat je een mooie massa hebt.
  5. Pak nu 2 koekjes, doe op 1 koekje een beetje icing/vulling en plak het andere koekje erop.
    Doe dit voor alle koekjes.
Susanne Kookt!

Eet smakelijk!


Bron: http://smittenkitchen.com/2007/05/my-kingdom-for-a-glass-of-milk/

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...