dinsdag 13 november 2012

Geslaagd brood bakken

Zo! Dacht ik even een broodje te bakken. Houdt mijn weeglepel ermee op. Geen idee of het aan de batterijen lag of dat het nu een soort foutmelding was, maar hij weigerde in ieder geval dienst. Heel vervelend, zeker als je net niet die batterijen in de voorraadkast hebt liggen. Dus... een broodje 'primitief' bakken dus. De gewone weegschaal deed het gelukkig wel, dus het meel en het water kon ik gelukkig wel afwegen.

Voor de zekerheid heb ik er een ei in gedaan als extra reismiddel. Verder ben ik ruim geweest met het afmeten van het gist. En heb ik voor de verandering honing gebruikt in plaats van suiker.

Na een paar uurtjes wachten kwam er een recorpoging hoogste brood uit mijn bakmachine. Zo hoog heb ik een brood nog nooit gehad! Hij is boven het bakblik uitgerezen en dat is hoog voor een brood van 400 gram meel.

Susanne's Keuken



Veel bakplezier!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...